Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoord op veelgestelde vragen.

Staat uw vraag er niet tussen? Mail uw vraag naar balie@nieuwenobelaer.nl wij helpen u graag verder!

Algemeen

Wat zijn de openingstijden van Nieuwe Nobelaer?

De openingstijden van onze balie zijn:
Maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 20:30 uur
Zaterdag van 11:00 tot 16:00 uur

De balie is in het weekend ook één uur voor aanvang van een voorstelling geopend. De openingstijden van de balie tijdens feestdagen en vakanties staan hier vermeld.

De openingstijden van onze bibliotheek zijn:
Maandag t/m vrijdag van 09:00 - 20:00 uur Van 10:00 tot 17:30 uur is er een bibliothecaris aanwezig.
Zaterdag van 11:00 - 16:00 uur

De openingstijden van onze speelotheek zijn:
Maandag van 19:00 - 20:00 uur
Woensdag van 14:00 - 16:00 uur
Donderdag van 19:00 - 20:00 uur
Vrijdag van 19:00 - 20:00 uur

Tijdens het peuter- en kleutervoorlezen is de Speelotheek ook geopend.

Hoe kan ik bij Nieuwe Nobelaer betalen?

Bij Nieuwe Nobelaer is het mogelijk om met contant en pin/contactloos te betalen. Het is helaas niet mogelijk om met creditcard te betalen.

Is er een garderobe aanwezig? En wat kost dit?

Ja, er is een (onbewaakte) garderobe aanwezig. Hier kunt u gratis gebruik van maken. Het is niet toegestaan om uw jas mee de zaal in te nemen.

Waar kan ik parkeren?

Rondom Nieuwe Nobelaer is voldoende gelegenheid om te parkeren. Als een voorstelling is uitverkocht, kan het echter druk zijn.

Betaald parkeren (met bankpas of mobiel)
Maandag t/m zaterdag van 09.00-18.00 uur
Koopzondag van 11.00-18.00 uur

Met uw parkeerschijf kunt u maximaal 2 uur parkeren in de Oranjelaan.
U kunt ook terecht in de parkeergarage Centrum (ingang Oost).

Zijn jullie ook bereikbaar met openbaar vervoer?

Ja, Nieuwe Nobelaer is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Het treinstation bevindt zich op 5 minuten loopafstand en vrijwel voor de deur bevindt zich bushalte Anna van Berchemlaan.

Is het mogelijk om met een gehandicaptenkaart te parkeren?

Dat is mogelijk, het parkeerterrein van Nieuwe Nobelaer beschikt over drie invalidenparkeerplaatsen.

Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden en mindervaliden in Nieuwe Nobelaer?

Nieuwe Nobelaer beschikt over een ringleiding. Bij de huismeester is het Listensysteem te leen waarop slechthorende gasten een gehoorapparaat kunnen aansluiten. Dit is gratis wanneer u een kopie van uw identiteitsbewijs overhandigt.

Nieuwe Nobelaer heeft in beide theaterzalen een aantal rolstoelplaatsen die u uitsluitend bij de balie kunt reserveren. In de Grote Zaal zijn 8 rolstoelplaatsen, in de Kleine Zaal 2 rolstoelplaatsen. Om deze plaatsen te reserveren, kunt u telefonisch contact opnemen met onze balie via telefoon 076 - 504 52 00. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 20:30 uur, op zaterdag van 11:00 - 16:00 uur en helpen u graag verder!

Let op: het is niet mogelijk met een rolstoel of rollator plaats te nemen op het balkon van de Grote Zaal!

Voor eventuele assistentie ter plekke kunt u altijd terecht bij een van onze medewerkers.

Ik ben iets verloren in Nieuwe Nobelaer, hebben jullie het gevonden?

Alle gevonden voorwerpen worden maximaal 1 maand bewaard bij de balie. De balie is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 20:30 uur, op zaterdag van 11:00 tot 16:00 uur.

Kan ik in Nieuwe Nobelaer gebruikmaken van WiFi?

Dat kan! Het gehele gebouw is voorzien van een openbaar Nieuwe Nobelaer WiFi-netwerk. Zowel in de bibliotheek, de cursuslokalen, theaterzalen en alle andere ruimtes heeft u toegang tot een internetverbinding.

Mag ik fotograferen of filmen tijdens een voorstelling?

Het is zonder toestemming van directie en/of impresariaat niet toegestaan om tijdens de voorstelling beeld- of geluidsopnamen te maken. Wij verzoeken u tevens om tijdens de voorstelling het geluid van uw mobiele telefoon uit te schakelen.

Waar kan ik roken in Nieuwe Nobelaer?

Roken is in Nieuwe Nobelaer niet toegestaan. Indien u wenst te roken, verzoeken wij u dit buiten te doen.

Kan ik een zaal huren bij jullie?

Bij ons kan alles! Een bedrijfsfeest, een congres of seminar. Van een gezellige borrel tot aan chique diners, van een spetterende kick-off tot aan een ingetogen condoleance. Kijk voor meer informatie op www.nieuwenobelaer.nl/verhuur of stuur een mail naar sales@nieuwenobelaer.nl

Hoe blijf ik op de hoogte van jullie activiteiten?

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws over de activiteiten, voorstellingen en evenementen in Nieuwe Nobelaer? Schrijf u dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief via www.nieuwenobelaer.nl

Voor het afmelden voor de nieuwsbrief kunt u in elke mail die u van ons ontvangt onderin op 'afmelden' klikken. Mocht dit niet lukken dan kunt u een mail sturen naar info@nieuwenobelaer.nl en zorgen wij ervoor dat u wordt afgemeld.

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

Wij doen er alles aan om goed om te gaan met de privacy van onze bezoekers. In onze privacy statement leggen we u uit welke gegevens we van u bewaren, met welk doel, hoe lang we ze bewaren en wat uw rechten zijn.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Heeft u een account? Dan kunt u via Mijn account inloggen om uw persoonlijke gegevens te wijzigen. Mocht dit niet lukken dan kunt u een mail sturen naar info@nieuwenobelaer.nl

Kaarten

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten zijn verkrijgbaar via www.nieuwenobelaer.nl en bij de balie. De balie is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 20:30 uur, op zaterdag van 11:00 tot 16:00 uur en in het weekend vanaf één uur voor aanvang van een voorstelling.

Kan ik reserveren of telefonisch bestellen?

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch kaarten te bestellen of te reserveren.

Kan ik met cadeaubonnen betalen?

Dat is mogelijk! U kunt bij ons met de volgende cadeaubonnen betalen:
- Podium cadeaukaart: aan de kassa en via de website.
- Nieuwe Nobelaer cadeaubon: alleen mogelijk aan de kassa.
- Nieuwe Nobelaer digitaal tegoed: aan de kassa en via de website.

Wilt u een Nieuwe Nobelaer cadeaubon cadeau doen? Deze is bij de balie te koop en wordt feestelijk voor u ingepakt!

Kan ik zelf mijn stoelen kiezen?

Bij het bestellen van een kaartje via onze website kunt u zelf een stoel uitkiezen in de zaalplattegrond. Indien deze mogelijkheid zich niet voordoet bij het bestellen van een kaartje, dan werken we met vrije plaatskeuze en kunt u tijdens de inloop van de voorstelling plaatsnemen op een stoel naar keuze.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met de balie via 076 - 504 52 00. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 20:30 uur, op zaterdag van 11:00 - 16:00 uur en helpen u graag verder!

In de Grote Zaal zijn 8 rolstoelplaatsen, in de Kleine Zaal 2 rolstoelplaatsen. Let op: het is niet mogelijk om met een rolstoel of rollator plaats te nemen op het balkon van de Grote Zaal!

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Maakt u gebruik van een rolstoel of rollator en bent u in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan wordt uw rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst. Wij raden u aan plaatsen in de zaal (niet op het balkon) en aan het gangpad te reserveren. Onze medewerkers helpen u graag met het selecteren van de meest geschikte plaatsen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze balie via balie@nieuwenobelaer.nl of 076 - 504 52 00. De balie is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 20:30 uur, op zaterdag van 11:00 tot 16:00 uur en in het weekend vanaf één uur voor aanvang van een voorstelling.

Hoeveel kaarten kan ik kopen?

In principe zit er geen limiet op het maximaal aantal te kopen kaarten. Er zijn uitzonderingen, want we houden hierbij ook rekening met de wens van een artiest of organisatie. De uitzonderingen staan bij de voorstellingen vermeld.

Het lukt me niet om online te bestellen of ik krijg een foutmelding, wat nu?

Voor hulp kunt u contact opnemen met onze balie via: balie@nieuwenobelaer.nl of 076 – 504 52 00 of Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 20:30 uur, op zaterdag van 11:00 - 16:00 uur en helpen u graag verder!

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Na de betaling per iDEAL of creditcard ontvangt u de kaarten direct op het door u opgegeven e-mailadres.

Ik heb mijn e-ticket niet ontvangen of ben deze kwijt, wat nu?

Heeft u via de website besteld, dan heeft u de e-tickets ontvangen in uw mailbox. U kunt ze ook opnieuw downloaden via uw persoonlijke account indien u deze heeft aangemaakt.

U kunt ook contact opnemen met de balie, dan sturen wij u uw e-ticket(s) opnieuw toe. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 20:30 uur en op zaterdag van 11:00 - 16:00 uur bereikbaar via 076 - 504 52 00 en balie@nieuwenobelaer.nl

Kan ik korting krijgen?

Op vertoon van een schoolpas/studentenpas, CJP-pas of cultuurkaart ontvangen jongeren 50% lastminutekorting op voorstellingen als zij zich een kwartier voor aanvang melden bij de balie. Deze korting geldt enkel voor niet-uitverkochte voorstellingen en is niet geldig op reeds gekochte kaarten.

Elke eerste maandag van de maand, als om 12:00 uur de landelijke sirenetest te horen is, start de Sirene Sale. Gedurende 24 uur kunt u met 50% korting kaarten kopen voor een speciaal door Nieuwe Nobelaer geselecteerde voorstelling.

Betaal ik service en/of transactiekosten?

De getoonde prijzen zijn totaalprijzen. Kaartprijzen zijn inclusief € 3,50 reserverings- en administratiekosten en een pauzeconsumptie. Uitzondering: bij poppodiumconcerten en kindervoorstellingen is de kaartprijs exclusief consumptie. Bij kindervoorstellingen is er voor de kinderen gratis ranja en volwassenen krijgen koffie/thee. Indien er bij amateurvoorstellingen andere afspraken zijn gemaakt, dan staat dit bij de voorstelling vermeld.

Kan mijn e-ticket vanaf mijn telefoon gescand worden?

Ja, Nieuwe Nobelaer denkt graag aan het milieu! Daarom hoeft u uw e-tickets niet meer te printen en is het mogelijk om uw e-ticket vanaf uwtelefoon te laten scannen. Zo heeft u uw kaarten altijd bij zich en bespaart u inkt en papier, en daarmee het milieu! De e-tickets worden met scanners gecontroleerd bij binnenkomst in de foyer of zaal. Zorg ervoor dat de schermverlichting van uw telefoon fel genoeg is en dat u gemakkelijk naar meerdere kaarten kunt swipen.

Ik kan niet naar de voorstelling komen. Mag ik mijn geld terug?

Indien u onverhoopt niet naar de voorstelling kunt komen, kunt u uw kaarten ruilen of annuleren via de balie van Nieuwe Nobelaer. Tot 72 uur voor de voorstelling ontvang u uw geld terug. Binnen 72 uur voor de voorstelling krijgt u een digitaal tegoed ter waarde van het door u bestede bedrag dat onbeperkt geldig is. Of u kunt uw kaarten ruilen tegen kaarten voor een andere voorstelling in het lopende seizoen (eventuele extra kosten dienen bijbetaald te worden).

Een voorstelling is geannuleerd, wat nu?

Wanneer u online kaarten hebt gekocht en de voorstelling wordt geannuleerd, dan krijgt u automatisch binnen 14 dagen uw geld teruggestort op uw bankrekening. Heeft u uw kaart(en) aan de kassa gekocht, dan kunt u deze terugbrengen en krijgt u uw geld of een cadeaubon terug (inclusief servicekosten).

Mag mijn kind bij mij op schoot en moet ik dan voor mijn kind een kaartje kopen?

Ja. Voor alle personen die een voorstelling bezoeken, dient u een geldig toegangsbewijs te kopen. U mag uw kind op schoot houden, er moet echter wel een stoel gereserveerd worden i.v.m. de veiligheid (brandweervoorschrift). Let bij de kinder- en jeugdvoorstellingen op de leeftijdsindicatie!

 

Voorstellingen

Ik kan niet naar de voorstelling komen. Mag ik mijn geld terug?

Indien u onverhoopt niet naar de voorstelling kunt komen, kunt u uw kaarten ruilen of annuleren via de balie van Nieuwe Nobelaer. Tot 72 uur voor de voorstelling ontvang u uw geld terug. Binnen 72 uur voor de voorstelling krijgt u een digitaal tegoed ter waarde van het door u bestede bedrag dat onbeperkt geldig is. Of u kunt uw kaarten ruilen tegen kaarten voor een andere voorstelling in het lopende seizoen (eventuele extra kosten dienen bijbetaald te worden).

Een voorstelling is geannuleerd, wat nu?

Wanneer u online kaarten hebt gekocht en de voorstelling wordt geannuleerd, dan krijgt u automatisch binnen 14 dagen uw geld teruggestort op uw bankrekening. Heeft u uw kaart(en) aan de kassa gekocht, dan kunt u deze terugbrengen en krijgt u uw geld of een cadeaubon terug (inclusief servicekosten).

Portemonneeloze pauze - Pauzeconsumptie inclusief

Bij de meeste voorstellingen krijgt u een gratis pauzeconsumptie aangeboden. Als er geen pauze is, ontvangt u bij de kaartcontrole een consumptiebon die u vooraf of na afloop van de voorstelling kunt inleveren.

Uitzondering: bij poppodiumconcerten en kindervoorstellingen is de kaartprijs exclusief consumptie. Bij kindervoorstellingen is er voor de kinderen gratis ranja en volwassenen krijgen koffie/thee. Indien er bij amateurvoorstellingen andere afspraken zijn gemaakt, dan staat dit bij de voorstelling vermeld.

Ik ben te laat voor een voorstelling, wat moet ik doen?

Na aanvang van een voorstelling kunnen wij toegang/uw eigen zitplaats niet garanderen. Mocht u te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de voorstelling en het publiek zo min mogelijk stoort.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Het is mogelijk om u op een wachtlijst te plaatsen voor een uitverkochte voorstelling. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met onze balie via 076 - 504 52 00 of balie@nieuwenobelaer.nl. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 20:30 uur, op zaterdag van 11:00 - 16:00 uur. Indien er nog plaatsen vrij komen, nemen wij contact met u op.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?

Ja. Beide theaterzalen beschikken over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Kan ik de kinderwagen/buggy ergens kwijt?

Geen probleem. Vraag aan onze medewerkers bij de garderobe waar u de kinderwagen/buggy kunt neerzetten.

Mogen kinderen alleen naar de voorstelling?

Wij raden aan om kinderen tot 16 jaar altijd met een volwassene naar de voorstelling te laten gaan.

Waarom is er een leeftijdsindicatie?

Bij kinder- en jeugdvoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Deze indicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling is gemaakt. Deze is gebaseerd op de inhoud en de lengte van de voorstelling.

Hebben jullie een knutselactiviteit bij kindervoorstellingen?

Regelmatig organiseert Nieuwe Nobelaer een knutselactiviteit voorafgaand aan kindervoorstellingen. Daarnaast zal bij een aantal voorstellingen ook de mascotte van Nieuwe Nobelaer, Nino, leuke avonturen beleven met al zijn vriendjes en vriendinnetjes. Kom dus een uurtje eerder en doe lekker mee! Bij kindervoorstellingen is er voor de kinderen gratis ranja en volwassenen krijgen koffie/thee.

Mag mijn kind bij mij op schoot en moet ik dan voor mijn kind een kaartje kopen?

Ja. Voor alle personen die een voorstelling bezoeken, dient u een geldig toegangsbewijs te kopen. U mag uw kind op schoot houden, er moet echter wel een stoel gereserveerd worden i.v.m. de veiligheid (brandweervoorschrift). Let bij de kinder- en jeugdvoorstellingen op de leeftijdsindicatie!

 

Cursussen

Hoe kan ik inschrijven voor een cursus?

Inschrijven kan via de website door op de pagina van de betreffende cursus te klikken op ‘inschrijven’ en het formulier in te vullen.

Wanneer weet ik of de cursus doorgaat?

10 werkdagen voor de start van de cursus ontvangt u bericht over het wel/niet doorgaan van de cursus.

Kan ik tussentijds instromen?

Bij veel cursussen kunt u tussentijds instromen. Voor meer informatie over de mogelijkheden, kunt u contact opnemen met de afdeling Kunsteducatie via kunsteducatie@nieuwenobelaer.nl of 076 - 504 52 00.

Is er nog plek in een cursus?

Indien er nog beschikbaarheid is, staat dit op de website vermeld en kunt u zich online inschrijven.

Wanneer en hoe moet ik mijn cursus betalen?

Betaling geschiedt uitsluitend middels een automatische incasso. Voor de cursussen vanaf € 200 is het mogelijk gespreid te betalen middels automatische incasso’s in termijnen. Het aantal termijnen is maximaal gelijk aan het aantal maanden dat les wordt gevolgd. De bedragen worden afgeschreven van de door u opgegeven bankrekening, op of rond de 27e van elke maand.

Kan ik het cursusgeld per maand betalen?

Voor uitzonderingsvragen kunt u contact opnemen met de afdeling Kunsteducatie via kunsteducatie@nieuwenobelaer.nl of 076 - 504 52 00.

Kan ik op elk moment stoppen met een cursus?

Het is bij korte cursussen niet mogelijk om tussentijds op te zeggen. Jaartrajecten hebben een maand opzegtermijn.

Zijn er in de vakantie lessen bij Nieuwe Nobelaer Kunsteducatie?

Nee, we lopen gelijk met de basisscholen in Etten-Leur. Zie ook het vakantierooster op www.nieuwenobelaer.nl/cursussen

Waar moet ik mij of mijn kind afmelden voor een les?

U kunt zichzelf of uw kind afmelden via onze balie: 076 - 504 52 00. De balie is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09:00 tot 20:30 uur. Graag doorgeven: de naam van de leerling, naam van de docent, de locatie en lestijd.

Hoe kan ik de docent bereiken?

U kunt uw mailadres of telefoonnummer bij de balie achterlaten. De balie is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09:00 tot 20:30 uur en is telefonisch bereikbaar via 076 - 504 52 00. Onze baliemedewerkster zal uw gegevens doorzetten naar de docent met het verzoek om contact met u op te nemen.

Ik heb mij ingeschreven voor een muziekles, maar nog niets vernomen van de docent.

U kunt hiervoor contact opnemen met onze balie via 076 - 504 52 00. De balie is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09:00 tot 20:30 uur. Onze baliemedewerkster zal uw gegevens doorzetten naar de docent met het verzoek contact met u op te nemen.

Mis niets & ontdek als eerste ons laatste nieuws!


Twee keer per maand praten we u bij over onze voorstellingen, activiteiten en leuke acties.

Ik ben ouder dan 16 jaar en ga akkoord om de nieuwsbrief te ontvangen. Voor meer informatie over uw rechten, inschrijven en uitschrijven zie onze privacyverklaring.